۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۹۴۲۶۴
آیت الله نوری همدانی:

مسؤولان حق وفاداری مردم را ادا کنند | ائمه جمعه پناهگاه جامعه باشند

مسؤولان حق وفاداری مردم را ادا کنند | ائمه جمعه پناهگاه جامعه باشند
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به رسالت های ائمه جمعه در انقلاب گفت: ائمه جمعه باید به اوضاع زمان آگاه باشند و نسبت به ارتباط با مردم اهتمام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار نماینده ولی فقیه در استان فارس با گرامیداشت ایام فاطمیه به جایگاه منطقه فارس و شیراز اشاره کرد و گفت: علمای بسیار بزرگی از این خطه برخاستند که سوابق زیادی در پیروزی انقلاب و بعد از آن داشتند و این خطه مردم ولایتمداری دارد.

وی افزود: هیچگاه شیراز از اولیاء الله خالی نبوده است و شخصیت های بزرگی از این استان به اسلام و انقلاب خدمت کردند، از هیچ قشری در اسلام به اندازه علما تمجید نشده است و روایات بسیاری وجود دارد که منزلت عالم مؤمن از کسی که روزها روزه بگیرد و در حال جهاد باشد بیشتر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که عالمان دینی از دیدگاه فرهنگ اسلامی افرادی با فضیلت و دارای جایگاه والا هستند، اظهار داشت: علما دارای موقعیت ویژه ای هستند که در این زمان باید وظایف خود را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: کسانی که امامت جمعه را بر عهده دارند دارای رسالت حساس و مهمتری هستند، یکی از وظایف ائمه جمعه این است که بدانند واسطه نظام اسلامی و مردم هستند و باید ارتباط خود را با مردم تقویت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انقلاب سبب شد نظام اسلامی در ایران مستقر شود، ابراز داشت: امام جمعه باید با اعمال و رفتار خود دعوت کننده به دین باشند، ائمه جمعه در موقعیتی هستند که وظایف مهمی دارند.

وی با تأکید بر ارتباط ائمه جمعه با حوزه ها و تربیت طلاب عنوان کرد: بخشی از وقت ائمه جمعه باید برای مسائل حوزه ها و رسیدگی و تربیت طلاب باشد، امام راحل که بساط استبداد و استعمار را از کشور برچیدند از همین حوزه ها برخاستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: کار ائمه جمعه این است که به تربیت طلاب اهتمام داشته باشند، امروزه الحمدلله صدها امام جمعه داریم که باید از جایگاه علمی مناسبی برخوردار بوده و درک مناسبی از اوضاع زمان داشته باشند.

وی اضافه کرد: ائمه جمعه باید به ارتباط جدی و صمیمی با مردم اهتمام کنند، اگر اعمال و رفتار روحانیت سازنده باشد مردم درس می گیرند، باید برخورد با مردم متواضعانه و کریمانه باشد، در خانه علمای سابق همواره بر مردم باز بود چرا که مردم پناهگاه می خواهند؛ امام راحل و رهبر انقلاب بسیار تأکید دارند که باید حق مردم ادا شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مردم مستضعف و پابرهنه انقلاب را به ثمر رساندند نه مرفهان بی درد، گفت: توجه به مردم و رسیدگی به درد مردم وظیفه مسؤولان است، دل مردم در شرایط امروز به روحانیت و علما گرم است که باید مطالبات آن ها را پیگیری کرد.

وی افزود: هر اندازه روحانیت ساده تر زندگی کند و در کنار مردم باشند وضعیت بهتری خواهیم داشت، بیان کردن معارف اسلامی و تقویت منابر باید در دستور کار روحانیت بوده و یک طلبه در قلم و بیان باید بسیار قوی باشد.

این مرجع تقلید با بیان این که ارشاد مردم وظیفه روحانیت است، اظهار داشت: روحانیت باید به وضع زمان آگاه باشد تا بتواند آن را برای مردم تشریح و تبیین کند، در هیچ زمانی مانند امروز دشمنان به اسلام حمله ور نشده اند، انقلاب اسلامی داغی بر دل استکبار گذاشت و سیلی محکمی بر دشمنان بود از این رو تمام سعی خود را به کار می گیرند تا انقلاب را نابود کنند.

وی ادامه داد: به فضل الهی روز به روز بیداری اسلامی گسترش پیدا خواهد کرد و مظلومان عالم متحدتر خواهند شد، دشمن استکبار با انقلاب و اسلام ادامه خواهد داشت و باید در برابر توطئه با بصیرت مقابله کنیم.

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد قمین
ارسال نظرات